Jenny: Baltikum Balkong

Idag har varit en total produktionsfri dag. Jag har mest suttit, kikat, läst om vulkanutbrott och skurat ett fönster. Samt gjort hemmagjorda pannbiffar, med stekt lök och hemmagjord lingonsylt.

När jag ändå pysslade med denna syssla klev jag in i hemmafru rollen, spände på mig ett förkläder och började rumstera om lite. Kom fram till att den värsta delen av lägenheten i nuvarande skick är balkongen. Den ser ut som en betongskapelse kvarlämnad från sovjet.

Sten, lite plåt, ett utav Dans misslyckade byggprojekt där plackorna har fallit isär upptar ett hörn, två stolar min kära bror och Dan "lånade" från jehovas vittnen är i huset bredvid, några tegelstenas som agerar bord och sist och inte minst vår kasserade vardagsrumsmatta. En ful skapelse.

Lösningen på detta må alltså vara kreativ och drastisk. Synd nog har jag inte råd med min ekonomi att vara vare sig det ena eller andra. Så vad gör man? Jo. Man målar blomlådorna man önskar att ens partner ska finansiera i paint och kör igång med säljar leendet tills han inser vikten i att sponsra ditt projekt.



Slutsats? Dan funderar på det, och jag längtar nå förbannat tills jag får ett eget jobb och egna pengar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

När exakt, ska jag få se dessa kvalitéer du påstår dig ha? Jag har en helt annan bild än:



–"Hemmagjorda pannbiffar, med stekt lök och hemmagjord lingonsylt"



–"klev jag in i hemmafru rollen, spände på mig ett förkläde och började rumstera om lite"



Jag känner mig lurad, kränkt, utnyttjad och förd bakom ljuset ...



Men du är kul att ha här ändå ;-)

2010-04-17 @ 17:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0