Jenny: Friday, I'm in love

The Cures gamla dänga får beskriva denna fredag. Jag får åka hem tidigare idag, så ska strax promenera till t-centralen för att hoppa på ett tåg. Klockan fyra anländer jag i Bollnäs.

Fick just en antropologilektion av min mentor, och chefredaktör, Tomas Borgå. Där han radade upp disken han hittade här inne; rester från en ostmacka, en plånbok med kedjor, en ramlösa och natursalt. Sen ropade han dit mig, pekade och sa "Det här Jenny, det här är en AD-måltid." Sen fick jag gå. Dagens läxa - AD är ett udda djur, som tycker mycket om ost och plånböcker.

Nej, nu ska jag försöka släpa med mig den värmländska faran, Malin Ljung, till centralen. Det kan ta ett tag då promillehalten i hennes blod knappt hunnit sjunka sedan gårdagens eskapader. Sist jag såg henne satt hon halvgömd under skrivbordet och gnydde, bredvid sin resväska med solglasögonen på.

Avslutningsvis kan jag säga Grattis till koungen af Sverige som går och fyller år idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0