Jenny: Grannsämja och tidningsredaktion

Första dagen på tidningen nu på ett bra tag, är lite som en gammal reunion. Klampade in på sveavägen 49, sista veckan i dessa lokaler. På fredag kommer en massa flyttgubbar och drar med möbler och skrammel till en ny lokal i gamla stan.

Just nu har jag huvudvärk, där det känns som att någon drar åt mitt skallben med ett skruvstäd. Förmodligen trötthet, sov i 2 timmar i natt. Försöker vrida om dygnet, men dygnet står still och jag kan inte sova. Det hjälper inte att våra duracell grannar är monster. Har de inte sex, ger de ungarna en studsboll, eller gör jämfotatävlingar genom hela lägenheten.

Jag och Dan kikar på ny lägenhet. Inte på grund av lägenheten‚ den är fräsch och lagom stor. Utan på grund av grannarna. Flyttar vi inte innan sommaren finns en chans att jag blir Johnny i The shining och inte Jenny på blomkransen.

De små sakerna som har skett på kontoret sen jag var här sist:
- Mitt skrivbord har blivit besudlat av ett påskägg, en toarulle och en bild på C. Fuglesang - Vem, varför, fetisch?
- Petrus och Tomas verka äntligen spöa säljarna på tv-spel i konferensrummet.
- Malin har packat sin flyttlåda först av alla. Oddsen på den var låg.
- Säljargrinden är borta. De får nu fritt vandra på redaktionen.
- De nya numren av Piraja och Studentmagasinet har kommit ut. 


Kommentarer
Postat av: Malin

JAG VILL FLYTTA "HEMIFRÅN"!!! Jag är som en liten unge som tycker det är skitspännande med att flytta, jag tror det beror på någon av mina bokstavskombinationer, haha...

2010-04-06 @ 23:00:41
URL: http://privaterocklife.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0