Jenny: I don't mind it

Som jag nämnt har vi flyttat till Gamla Stan, och jag är inte den som klagar. Kan dock sakna att man lärt känna sveavägen så bra vid det här laget, nu blir det till att börja om med att hitta olika lunchställen och kiosker. Men det tar sig! Vi utforskade terrängen idag på lunchen.

Sen är det något extra vårigt, och uppiggande, med att vandra mellan sekelskiftshusen varje morgon - men note to self: det är för jäkla svårt att gå på kullerstensgatorna i dåliga tygskor. Jag lovade Emilia en bildkavalkad om hur det ser ut vid huset igår, så här kommer den.


Jag försov mig imorse, och slet upp det närmaste vettiga kläder jag hittade i min närhet. Tanken med bilden är inte direkt att återspegla mina kläder, utan mer kullerstensgatorna. Fail.

Där, i den röda dörren, jobbar jag just nu. Tre trappor upp, Stora Nygatan 33. Kom förbi på kaffe för all del!

Jag, Malin och Hanna utforskade terrängen. Vi upptäckte att den inte är dvärganpassad, vilket upprörde de båda två enormt. Jag, i normalproportion, är däremot ganska nöjd.

Ytterligare bevis.


Utsikten från säljarfönstret. Rätt ner i turiststråket.


Bilden är ifrån köksfönstret, och visar delar av innergården. I våningen nedanför oss arbetar några mediasnubbar som brukar sitta och röka ut genom fönstret, det är allt vi vet. Angående själva planlösningen kan man citera chefen på bygget, Conny: "Det går att stå i köksfönstret och Moona in till redaktionen och Citrus"

Kommentarer
Postat av: Emilia

Vad fint!



Jobbigt att jobba där på sommaren när det är en massa folk (jag tyckte mig läsa något om turiststråket). Jag tycker att du ska moona. Det skulle vara häftigt. Dessutom tror jag du ska köpa nya byxor, de verkar ha gått sönder.

2010-04-20 @ 15:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0