Jenny: It's an awesome date

Idag möttes jag av något som fick mitt hjärta att ta dubbelskutt, och pirra till. Jag fick blommor, och inte vilka blommor som helst. Utan mina favoritblommor, vita liljor.



Bredvid min take-away latte står de nu och doftar. Underbart. Jag har nog världens bästa dejt i helgen.

Har förutom det haft en intervju med Anders Flodström, universitetskansler för svenska högskolan. Underbart trevlig snubbe, trots att det var lite svårt att höra varandra över en knastrig telefonlinje till Bryssel. Vi dividerade lite gällande högskolor, val av linje efter prestige och intresse, och sist men inte minst hur trevligt det är med galor.

Han är dessutom från Söderhamn, grannbyn hemma vid, vilket hjälpte att knäcka isen. Efter att ha varit här på tidningen under ett längre tag har jag lärt mig hur liten världen är - och det känns som att den krymper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0