Niclas: Framförhållning!

Idag har jag inte så mycket nytt att rapportera faktiskt.
Jag har dock varit i stan och uträttat en ganska stor grej! En sak som nämligen har legat i bakhuvudet och irriterat mig har varit det faktum att jag nog kommer få kasta många av mina byxor inom en snar framtid när låren blir lite bredare och så. Visserligen är det å ena sidan bra i sig, det innebär ju bara att jag blir friskare och mer välmående! Å andra sidan innebär det att jag inte kommer ha så många byxor att använda när jag kommer hem och måste därför investera i nya. Så därför tog jag idag steget och köpte ett par till "växa-i-byxor". Det var ett par helfestliga chinos i en mörkare turkos nyans som satt liiite för slappt om benen och var lite för stora i midjan, just nu alltså. Om några kilon kommer de sitta perfekt!
Tjejen i kassan frågade lite fundersamt: "Provade du dem? Satt de bra?"
Jag svarade: "Så småningom kommer de det".
Som gensvar fick jag förutom ett kvitto en ännu mer frågande blick tillbaka. Det kändes faktiskt bra!

Nu kan jag inte säga att jag ska vara rädd att gå upp i vikt för att jag inte kommer ha några kläder att använda, jag har ju faktiskt åtminstone tre par "växa-i-brallor". Take that ätstörning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0