Niclas: Insikter

Idag har jag haft mycket funderartid för mig själv.
Mitt senaste samtal handlade ganska mycket om den närmsta framtiden och hur den kommer se ut, och jag känner mig faktiskt riktigt laddad!
Precis som jag delvis varit inne på tidigare så nämnde min behandlare att denna tid på Capio var - och är - nödvändig för mig för att jag skulle få en "kickstart" i min viktrehabilitering. Genom att komma hit fick jag verkligen se hur mycket man kan käka utan att behöva röra sig en millimeter, samtidigt som jag psykiskt kommit över det stora hindret i form av näringsdrycker som jag så länge varit rädd för. 
Och nu står jag här, många upplevelser och insikter rikare. Sanningen är dock den att jag kommer inte skrivas ut härifrån normalviktig och därmed helt "friskförklarad", tiden är för knapp för det om viktuppgången ska vara sund för kroppen. Jag har därför en väldigt stor del av arbetet framför mig, hemma i norrland. 

I och med detta kommer jag inte kunna vara kvar här i Varberg i månader bara för saken skull, jag kan inte bara vara här utan att egentligen ha något utbyte av back-upen och expertisen som erbjuds här. De har erbjudit mig möjligheten att få en riktigt bra start, och det är jag sjukt tacksam för!
Med detta så kommer jag troligtvis skrivas ut så snart som jag och min behandlare är överens om att jag är redo för det. Det finns ingen exakt tidsplan eller datum för när, men min kommande permission är minst sagt ett viktigt inslag i processen. 
Jag vet att det inte kommer bli lätt, jag kommer ha minst lika mycket ångesttankar hemma som jag har här. Men jag är som de flesta vet envis som en gammal åsna och jag kommer fixa det. Allt som behövs är tid och tålamod. 

Sen är jag fit for fight igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0