Niclas: Med Uppis utanför tågfönstret

Nu har jag och mina resväskor kommit till ro på det första tåget på vår resa. Jag nästan flög fram med min rullväska idag, så mycket lättare var den efter att ha tömts på ett flak näringsdrycker!
I natt sov jag hos mina morföräldrar i Bollnäs för att göra det hela lite lättare då tåget avgick därifrån. Papsen och en av småbröderna kom upp och hälsade på en sväng igår kväll också , de hade med glass som en vänlig gest. Nog för att jag älskar glass, men jag fick vänligt men bestämt stå över den igår och överlåta ätandet till de andra. All näringsdryck jag dricker mellan måltiderna lämnar direkt inget extra utrymme för att hinna bli sugen på något annat för tillfället. Dessutom tycker i alla fall jag att jag (och alla andra i samma sits) är jävligt duktig som häller i mig alla de där dryckerna, trots att min inbyggda kalkylator mycket väl vet vad de motsvarar i glassmängd till exempel. Som jag sa i förra inlägget, en sak i taget. Jag ska minsann äta glass med utöver dryckerna, men då vill jag naturligtvis känna mig sugen på det. Livet ska levas och njutas av!

Om en timme är jag framme i Stockholm, då är det lunchdags och därefter tågbyte ner mot Göteborg. Där blir det återigen tågbyte mot Varberg och sedan hakar jag på första bästa buss ut till Kurorten och Capio. Vid femtiden kommer jag vara framme och då tror jag bestämt att middagen står på bordet!
Nu ska jag gå och köpa en tidning tror jag, utbudet bestod av Se&Hör, Cosmopolitan och Öresundsposten. Känns väldigt kulturellt!

Och GRATTIS till finaste Pet som fyller 19 idag! Förlåt att jag inte kan delta i firandet, vi tar igen det när jag kommer hem darling! PUUUUUUSS!

 



Sannerligen inte den nyaste bilden på oss två, men den är allt en klassiker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0