Niclas: Moving out

God afton.
Jag kan nog våga mig på att påstå att mycket har hänt sedan jag skrev sist innan helgen. Det här är nämligen troligtivs den sista natten jag spenderar i min säng på mitt rum här på kliniken. Imorgon ska jag pröva mina vingar minsann!

Jag har den senaste tiden känt mig ganska "klar" med kliniken, trots att det bara gått fem veckor av min behandling. Jag har inga problem med käkandet, jag lägger upp min mat själv, jag tar eget ansvar för allt jag får ta ansvar för och jag har påbörjat min viktuppgång utan att krypa ur skinnet i panikångestattack. Så frågan jag har ställt mig gång på gång är: Nu då?
Jag har det givetvis inte lätt alla gånger med kvarvarande ångesttankar och liknande, men jag har inte en enda gång haft ett samtal eller något "pepp-talk" med någon från personalen, och har heller inte känt något behov av det. Jag har bearbetat den mesta skiten på egen hand och tagit resten med min behandlare. Därför känner  jag mig helt enkelt överflödig här inne, jag behöver något nytt helt enkelt.

Så idag kom jag och min behandlare fram till att jag troligen redan imorgon kväll kommer flytta ut mitt pick och pack till den sista etappen, en av lägenheterna, där jag till en början endast kommer sova och ha min "bas". Alla måltider kommer jag käka inne i villan, vilken är den andra etappen som jag delvis hoppar över. Allt eftersom är sedan tanken att jag mer och mer kommer lägga allt mer vikt på att bli självständig och så småningom själv stå för varuinhandling, matlagning och äta ensam i min lägenhet. Jag gillar upplägget och hoppas verkligen att det här blir den utmaning jag behöver. Just nu känns det mest som att jag bara står och stampar. 

Många anser kanske att jag går fort fram, men det är viktigt att poängtera att det är så sjukt individuellt på det här stället. Man kan inte ha en viss "mall" för antalet veckor på diverse ställen och liknande, allt handlar om vilka förutsättningarna är och vart problematiken främst ligger. Jag vet att jag fixar det här och skulle aldrig ge mig in på något som jag skulle se som att ta vatten över huvudet.
Nu är det fullt ös som gäller, jag är hemma innan studenten!     

Kommentarer
Postat av: Jay-JayK

Jag blev så glad över att läsa det här gubben, du är bäst! <3

2010-04-13 @ 12:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0