Niclas: Sista dagen

Så har redan den sista dagen på min permis kommit.
Denna tisdag har jag tänkt att ägna åt att bara vara och ta det lugnt, helt i min ensamhet. Det låter kanske som en ätstörds värsta mardröm, att inte ha något planerat utan bara vara hemma och filosofera med näringsdrycken i högsta hugg, men på något sätt känner jag mig tillfreds.
Igår funderade jag på om jag skulle försöka hitta på något att sysselsätta mig med idag för att skingra tankarna, men jag insåg ganska snart att det på flera sätt skulle vara att fly. Jag ska bannemig fullfölja det här, oavsett hur många hjärnspöken det må vara som försöker övertala mig att näringsdryckerna är överflödiga eller att jag är lat som njuter av att ligga i soffan och slötitta på tv! Ska jag vara utskriven och hemma igen om tre veckor så ska jag allt ge järnet för att bevisa för framförallt mig själv att jag fixar det. Vilket jag bevisligen gör!

Det är en väldig tur att jag har så otroligt fina kompisar där nere som jag längtar efter att träffa igen, det gör mig lite mer motiverad till resan ner imorgon. För just nu vill jag inget annat än stanna här ett tag till och leva mitt "normala" liv. En sak i taget Niclas, en sak i taget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0