Niclas: Sol i sinne, nål i örat

I natt sov jag som en prins i min härliga säng! Jag somnade runt tolv och vaknade inte förrän tio över sju när klockan ringde. Och det är allt sjukt bra för att vara jag! Jag valde delvis dubbelsängrummet för att ha så nära som möjligt till toaletten med tanke på mina nattliga kissrundor, men det visade sig alltså inte vara speciellt nödvändigt. Ett tag gjorde jag i princip inget annat än att kissa inne på kliniken, det var verkligen en stup i kvarten - dygnet runt-grej! Kanske ska jag tolka det som att det mesta av näringsdryckerna numera inte rinner igenom utan sugs upp av muskler och sånt? Jag måste faktiskt erkänna att jag har börjat ana armmuskler (biceps?) igen, och det var inte igår! Vem vet, jag kanske kommer hem som världens biff innan det är färdigt? Höhö.

Så vad har dagen annars bjudit på? Ja, den har inte direkt varit genomgående behaglig då Fröken Ångest valt att dyka upp i många olika former och skepnader. Har jag inte mått dåligt över situationen i sig så har det antingen handlat om icke gjorda skolarbeten, ekonomi eller framtiden. Men då gäller det att vända på steken! Jag har idag faktiskt både bestämt datum för min hempermis (nästa fredag till efterföljande onsdag), jag har fått min efterlängtade chokladpudding till sopp-dessert, jag har fått min första öronakupunktur och som grädde på moset så har solen berikat i princip hela denna dag med! Så varför fokusera på det negativa när det finns så mycket positivt att tänka på? Fan vad jag låter klämcheck ibland alltså. Jag kan om jag vill minsann!

Imorgon är det städdag med stadstur och fika på stan som lite av lön för mödan!



Solpoiike_91 önskar er en god och behaglig natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0