Niclas: Soliga onsdag!

Positiva besked från min behandlare idag minsann!
Trots att vi får lära oss allt om hur man lever i nuet på det här stället, så är det ändå oundvikligt att i viss mån diskutera framtiden på samtalen. Idag var kontentan både långsiktiga och kortsiktiga mål. Vi pratade bland annat om att det snart är dags för mig att få mer ansvar och flytta ut till villan minsann!
Jag skämtade lite om innan jag åkte hit att jag antingen skulle sköta mig exemplariskt eller göra revolt för att komma hem så fort som möjligt igen. Jag valde det första alternativet eftersom det ju faktiskt var det enda som långsiktigt var bra, och det verkar ju ha fungerat! Så snart (typ nästa vecka) ska jag ta mitt pick och pack och flytta från kliniken och ut till mina blivande fyra kollektivkompisar. Can't wait!
De långsiktiga framtidsplanerna handlade om hur resten av min tid kommer se ut här. Min behandlare (känns lika coolt och märkvärdigt att säga varje gång) är väldigt positiv till att jag kommer hem i god tid innan studenten. Det största jobbet kommer jag sannolikt ha framför mig att fixa hemma, och jag känner mig redan sjukt taggad. Den som tror att alla som skrivs ut härifrån är friskare än någonsin och redo för vad som helst är verkligen ute och cyklar. Jag vet att jag kommer ha en lång väg kvar på flera plan när jag kommer hem, men den starka grunden har i alla fall lagts här nere!

På tal om lägga så är det precis vad jag ska göra i min säng snart. Få se om mina hormonsvettningar kan vara medgörliga och inte svämma över så jag flyter ur bara. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0