Niclas: Through the rain

Trots att denna fredag ytligt skulle kunna beskrivas som en förträffligt bra dag, så har den på många sätt varit allt annat än förträfflig.
Det har visserligen varit riktigt fint solskensväder, jag har åkt på min första stadstur utan att bli följd av personal och det har bjudits på fantastiskt god mat på det. Men på insidan har jag haft ett riktigt jävla helvete från stund till stund. Vissa dagar är bara sådana dagar då man lättare glider in på fel sorts tankar och kommer på sig själv med att om och om igen försöka lura sig själv genom diverse - för stunden - enkla utvägar. Är det något jag lärt mig här så är det dock att ångest alltid ger med sig med tiden, oavsett vad den handlar om eller hur stark den är. Det tuffa är bara att klara av att stå emot den när man befinner sig i en psykisk svacka. 
Jag kan rakryggad säga att jag fixade även denna dags utmaningar och att jag snart kommer lägga mig utan att fundera över hur jag kan vara så jävla trött. Jag har visserligen inte fysiskt gjort något mer ansträngande idag än att köpa ett par tofflor på Eurosko, men psykiskt har jag i princip både sprungit ett maratonlopp och åkt ett vasalopp. Så det så.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0