Niclas: Ut med det gamla, in med det.. gamla?

Idag gjorde jag något som många kanske skulle höja ett varningens finger för när man är mitt uppe i en viktrehabilitering. Jag provade jeans jag använt under hösten och som jag av någon märklig anledning tog med hit.
Jag skulle ljuga om jag sa att det först inte tog emot att märka att de numera sitter som korvskinn istället för att knappt strama åt som de tidigare gjorde. Det sköna i det hela var dock att jag ganska snabbt kunde lugna ner mig själv och tänka "jag var så jävla ful när de där jeansen inte ens satt åt på mig", och vips så kändes det lite bättre!
Många tror att anorektiker ser ut som de gör för att de tror att det är snyggt, det är en fet lögn. Det ligger som bekant absolut oftast något helt annat bakom men kosten får lida och agera syndabock. Därför talar jag nog för många ätstörda när jag säger att man faktiskt otroligt ofta känner sig ful och missnöjd med sig själv och där man hamnat. Precis på samma sätt som jag känt mig när jag dragit på mig ett par tajtare jeans och mer sett ut som nån jävla apa utan arsle och allt annat än attraktiv.  

Jag har kommit fram till att jag nog aldrig kommer få uppleva så mycket ångest igen under en och samma period som jag gör här, men det är så otroligt värt det. Så länge jag sköter mig och gör det jag ska så kommer jag aldrig mer behöva hamna i träsket igen. Det värsta som finns är att hata sig själv och må dåligt över sitt utseende samtidigt som man vet om att man faktiskt kan göra något åt saken, men bara inte klara av att på riktigt agera. Jag kan härmed säga att de där jeansen är ett minne blott och hör till min dystra och fula period i livet. Jag var faktiskt lite smart och tog med mig ett par "växa i"-jeans som jag kunde ha för sådär ett och ett haltv år sedan. De sitter fortfarande inte bra, men dagen de gör det ska jag belöna mig själv med något riktigt riktigt fint! En timmes floating på spa:t här intill står överst på listan! Eller varför inte en riktigt nice studentkostym?

Sen kan jag ju typ klippa sönder de andra äckliga jeansen och använda som handledsvärmare eller nåt. De duger knappast till nåt bättre!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0