Niclas: Dagen D

Så kom dagen jag väntat på i vad som känts som en evighet - idag kom kallelsesamtalet från Varberg. Jag skulle också kunna säga "dagen då jag fick veta vilket datum jag ska läggas in", men jag gillar "dagen då jag fick kallelsesamtalet". Det låter som en modernare version av Harry Potter och hans kallelsebrev, typ! Med andra ord kan jag låtsas att jag ska till Hogwarts istället för ett behandlingshem i Varberg. Hur fint som helst!

Harry Potter var visserligen elva medan jag är nitton. Jag har dessutom varken ett blixtformat ärr i pannan eller en trogen uggla vid min sida. Troligtvis kommer jag nog under min vistelse inte få läsa så mycket om häxkonster och trolldom heller.. Men en sak har vi allt gemensamt; Vi har båda en Voldemort att förinta! Han är en ful jävel den där.

Måndagen den åttonde mars bär det av förresten.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0