Niclas: Freeeeezin'

Den här vintern är verkligen inte att leka med alltså!
Jag tänkte att jag skulle ta mig en liten promenad idag för att njuta av solen och samtidigt lämna in Beck-filmen vi hyrde igår. Det krävdes dock inte många minuter utanför dörren för att konstatera att strålande sol INTE betyder behaglig temperatur, det är ju svinkallt ute! 
Och inte nog med att mina fingrar förfrös och mina illröda öron dunkade (och dunkar fotfarande) av smärta, när jag väl kom till affären så kom jag på att jag glömt filmen hemma. Splendid! Nu måste jag med andra ord ge mig iväg en gång till idag. Den som dock tror att jag skulle ta på mig en mössa för att skydda det som är kvar av mina öron misstar sig fatalt. Jag ser ut som en kombination av en gris och ett blåbär i mössa så jag kommer vägra, även då termometern står på minus 30. Med andra ord vet jag att det inte är ett dugg synd om mig och därför kommer jag inte heller någonsin att påstå det.
Den dagen jag dock tvingas ha något så osmickrande som en mössa på min hjässa för att stå ut och ändå håller på att frysa ihjäl, DÅ kommer jag minsann gnälla och gny tills vädergudarna tvingas kapitulera. Det försäkrar jag!

Tills dess får jag, mina öron och övriga lemmar ta till vara på de fina stunder vi har inne i värmen tillsammans. Detta förslagsvis med en kanna kanel-kaffe och Ritter Sport-choklad (2 för 25 spänn på ICA - fett värt). That's my thing.    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0