Niclas: Vesuvius

Åh. Herre. Gud.
Jag har fått för mig att jag kanske inte är så känslig mot mjölk ändå, bland annat med tanke på att risifruttin förra veckan inte gav så mycket mer än i alla fall uthärdliga magsmärtor. Tydligen hade jag fel. I dag tänkte jag att jag allt skulle träna upp min mage lite mer inför kommande semla nästa vecka, och köpte mig därför en underbart god färdigrätt från Dafgårds. Jag vet att jag ibland mentalt är lite för gammal för min ålder, men favoriträtten i fråga är kålpudding med potatis, lingon och skysås. En helt underbart fantastisk oral tillfredsställelse vill jag lova!
Hur som helst så ligger själva magträningen i alla fall i det faktum att ett av tillbehören är skysås bestående av smör. Man tycker kanske inte att det borde göra så stor skillnad och så tänkte även jag i dag. "En lagom liten uppvärmning inför gräddfrossan nästa tisdag", tänkte jag och ryckte åt mig en låda i frysdisken.

Det har nu gått ungefär en timme sen jag avslutade lunchen och jag tänker skona er från alla detaljer kring efterföljande reaktion. Allt jag kan säga är att min mage löpte total amok och om de inte hade omskakande känningar i marken borta i Alfta så blir jag uppriktigt förvånad. Det är tydligen ingen myt ändå att man kan vara olika känslig mot olika mejerilivsmedel.

Nu halvligger jag här nästintill utslagen i soffan, och påminner troligtvis om en hemvändare efter andra världskriget eller så. Det lustiga i det hela är att jag aldrig lär mig av mina misstag och tröstar just nu min känsliga mage med mängder av kaffe. Känns ungefär lika smart som att försöka släcka en brand med en dunk bensin. Nåja, jag har ju i alla fall inte mjölk i kaffet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0