Jenny: Upplägg

Sida 1 & 2 (uppslag): Introtext och plock
Sida 3, 4: Plock & kort om inredningsbutiker i Sthlm, Gbg och Malmö
Sida 5, 6, 7: Korta & långa intervjuer blandat (ca 2 sidor Simon & Tomas samt 1 sidor "fem snabba frågor" till andra inredare)

Precis det där pysslar jag med just nu. Punkt ett är chek, punkt två är halv-check förutom pressbilderna, medan punkt tre är pågående. Det rullar på med andra ord. De flesta artiklar du gör får du den där mallen av en redaktör, och får sedan arbeta fritt runt dem. Gick för ett litet tag sedan igenom en ny idé med thomas, och så fort vår art director snyggat till reportaget lägger jag ut delar av det här.

Utöver det har dagen glidit på, vaknade i tid för första gången sen jag kom hit, kom ihåg matlåda sen första gången jag kom hit. Kort och gott; idag var första gången jag skött mig sen jag kom hit. Om 7 timmar är jag hemma i Bollnäs, förhoppningsvis kramandes med Dan. Det är typiskt det där att just när rutinerna kommer igång ska man bryta dom och åka hem. Blir dock hitresa redan på söndag.


 

 

 

 


I

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0