Jenny: Olycksfåglarna, nudlar och Lindvallen

Efter att jag vaknat till liv ute i hjorthagen, fått i mig kaffe, tvättat ansiktet och faktiskt rest mig upp kändes livet lite bättre än de första dagarna. Framsteg för all del! Rusade till t-banan, åkte till t-centralen där jag byter till gröna linjen. Hötorget passera och sen går jag av vid Rådmansgatan för att promenera till Sveavägen 49. Så, nu är det bara att komma och hälsa på!

Så fort de säger "Se upp för dörrarna", kan det låta lite olika beroende på dialekt och brytning, och jag drar direkta kopplingar till filmen "se upp dårarna" där de driver med det där. Idag lät det precis som att tunnelbaneföraren sa "se upp för dårarna", på något vis fick det stå för att idag skulle bli en bra dag.

Dundrar in på redaktionen, näst först där utom Hanna. Slösurfar lite, pimplar kaffe innan jag hugger in på sluttampen angående skidreportaget. Just nu är det lunchtimme, så jag och Hanna traskade ner till McDonalds och köpte lite cheeseburgare och ett paket nudlar på konsum, gourmetmat! Sen har tre personer lite som en lunchtradition att däcka inför svtplay, jag bojkottar och sitter här i stället.

Ikväll kommer Sara, my partner in crime, och det ska bli skönt. Det blir lite som att ha hemma här. Vi tänkte försöka dra ut till Söder och äta på Brasseriet, dricka lite vin och bara mysa. Sitter och kikar på klockan nu, 13:00. Bara tre och en halv timme kvar. Adjöken fröken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0