Niclas: Desperado

Så har klockan passerat ett och jag förundras än en gång över det antalet timmar jag lyckats få att passera utan att gräva ner mig i funderingar. Det gäller att hitta på de där små sakerna i vardagen som att dammsuga, diska, lösa korsord, plugga, läsa bloggar (naturligtvis), pilla i naveln osv. Tack vare världens bästa lillasyster har jag även fått en annan syssla som definitivt hjälper mig att fördriva tiden - läsa, just det, Harry Potter!
Jag ringde min syster i går eftermiddag i ren abstinensartad frustration.
Samtalet lät ungefär så här:

N: HEJ! VAD GÖR DU?!
S: Jag är i skolan..?
N: HAR NI HARRY POTTER PÅ SKOLANS BIBLIOTEK?!
S: Eeh.. jag tror inte det..
N: AAAAH!!
S: Fast dom har nog på vanliga biblioteket.
N: KAN DU LÅNA EN?
S: Ja, vilken vill du..
N: DET SPELAR INGEN ROLL, TA NÅN BARA!!
S: Okej.

Därefter lovade jag att belöna henne rikligt och hjärligt. (Med choklad såklart)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0