Jenny: 90-tals modet och sömnproblem.

Jag kan verkligen inte somna av tre anledningar, trots att ögonen håller på att svälla igen av trötthet:
1. Jag är förkyld, halsmandlar är tennisbollar. Jag sväljer som en groda.
2. Jag är ensam i en lägenhet jag inte är van att vara ensam i.
3. Jag är sönderstressad (3 inlämningar tills på fredag, prov imorgon, prov på fredag samt deadline på bilaga fredag)

Så, i min trötthet, lyckades jag halvslumra till framför fyran i en fem minuter med franskaboken över nyllet och vaknade av Lennart Ekdahls röst i kvällsöppet. De pratade om Tiger Woods, men det struntar jag i. Det intressanta var den kvinnliga debattörens sjalette. Åh. 90-tals nostalgi. Så nu tänkte jag tametusan lista de bästa plaggen 90-talet erbjöd enligt mig.

Sjaletten

Magtröja med Spice Girls

Platåskor

Adidasbyxor med knappar



Övriga favoriter:

- Den coola JC-tshirten alla ville ha
- Kamouflagemönstrat, såklart!
- Stora collagetröjor, med märken som Marwin. Innan JL-tiden.
- Kort kjol utanpå byxor, coolt.
- Rutiga skjortor, Kurt Cobains fel.

HÅR
- Sicksackbena
- Sicksackhårband
- Mittbena
- Rödtonat
- Hårmascara (kommer till och med ihåg lukten av den)

SMYCKEN
- Armring
- Tattoosmycken (ringar, armband och halsband)

ÖVRIGT
- Minimala ryggsäckar
- Glitterspray

Förbannat vad roligt det är med nostalgi när man är på humör. Musiken sen. Aqua, Venga Boys, Shania Twain, Toy Box, Liquido. Jag minns hur Dan och Peter, i 14års åldern, brukade sitta inne i Peters pojkrum och tjuvsnusa medan jag sprang utanför och försökte tjuvlyssna samtidigt som dom poppade Paradisio - Bailando eller Narcotic med Liquido.

Nej, nu ska jag försöka somna en gång för alla annars kommer jag försova mig imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0