Jenny: Attack.

Klockan är snart tio på en fredagskväll och eder allas pensionär har just avslutat sin franskauppsats, filat lite på religionen och läst alldeles för mycket skitnyheter på internet för att vare sig det ena eller det andra kunde bli vettigt.
Men jag är åtminstone klar, och när alla andra vaknar upp med en hejdundrandes bakfylla imorgon vaknar jag upp med tangentavtryck på fingrarna och en musarm.

Hela min helg ska gå i samma anda. Imorgon ska Dan på militärövning och jag har bokat skjuts med dom till S-hamn där jag ska träffa min väldigt saknade mormor. Så från åtta imorgon bitti till klockan fyra tänker jag sitta och pimpla kaffe, diskutera melodikrysset och bli bortskämd. Sen kanske det blir ett eventuellt besök till pappa. Vi får se sa blinda Sara till döve Melker.

Men just nu känns det väldigt bra att ta det lugnt, innan sakerna öser in. Nästa vecka blir det intervju tillsammans med Malin där 30 seconds from mars är offren. Har låtit deras nya skiva varit soundtrack till min pluggkväll, och klättring uppför plugg-everst. Kontraster har alltid varit min grej. Sen blir det uppsatser som ska flyga in på löpande band, renskrivningar och korrekturläsning, samt planerande inför Londonresan.

Angående musiken. Jag är lite partisk när det kommer till 30 seconds to mas musik, då Emo-jenny från sjuan sitter och applåderar i bakhuvudet - men allt som allt tycker jag att det är en riktigt bra skiva. Speciellt för arga människor och jag är ofta en väldigt, liten arg människa. Men, som lilla Sigmund en gång uttryckte det: Det är ilskan och sexualiteten som är vår drivkraft. Och, oboy, om jag behöver drivkraft just nu.

Kommentarer
Postat av: MC

Det där är ju så sant!

Sexualiteten och ilskan... Hm, det är därför allt går så bra för mig! ;)

2010-03-09 @ 11:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0