Niclas: En vecka - check!

Idag är det måndag, det har med andra ord nu gått exakt en vecka sedan jag kom hit till Varberg. Ärligt talat är det helt sjukt vad snabbt tiden har gått!
Hur som helst så innebär i alla fall måndagar vägning här på Capio. I och med detta har det minst sagt varit lite spänd stämning emellanåt under helgen. Jag har dock valt att inte fundera så mycket på det utan fokuserat på att vikten troligtvis skulle ligga som den brukar. Det är nämligen så att det inte alls är ovanligt att man första veckan här går upp typ tre kilo i vätska eftersom kroppen börjar samla på sig det när man ställer om kosten och vilar. (OBSERVERA VÄTSKA, man går inte upp i vikt i fett av att äta normalt och vila). Men med tanke på att jag ju faktiskt har tjatat så många gånger om att jag ju redan har klarat av den där biten att lära mig att käka "normalt" igen på egen hand, så kände jag att jag kunde inställa mig på att vikten inte skulle förändras avsevärt. Vilket den inte heller hade gjort.

Måndagen blev alltså en ganska fin dag där jag fick ännu ett bevis på att jag har åstadkommit så jävla mycket mer än jag tidigare gett mig credd för. Min behandlare gav mig dock det berömmet idag, så jag tackade fint och gick över till mig med ett leende på läpparna. En ljusglimt i tillvaron är aldrig fel!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0