Niclas: Magic monday

Jag trodde aldrig jag skulle säga detta under min livstid, men äntligen är det måndag! Efter helgens minst sagt kaoslika stämning här i Vabbis så är det en sådan otrolig befrielse att vi åter igen är tillbaka till vardagens rutiner med ordinarie personal. Bara det är värt att firas riktigt rejält!

Idag är det då som sagt måndag. Vägningen gick som den gick, jag har ju bestämt mig för att inte lägga någon vikt vid vad vågen visar (lägg märke till hela 5 v-ord på rad!) och sådant så därför känns det som en bra beskrivning. Jag ber om ursäkt om jag ger lite för mycket detaljer nu, men i helgen har jag och min stressmage gett förstoppning ett ansikte kan man säga. I och med det så menar min behandlare att det är svårt att avgöra vad som egentligen hänt med min vikt sedan sist, dock så snackar vi i vilket fall som helst inte om några enorma skillnader viktmässigt. Vi får avvakta och se vad som hänt till nästa gång. Jag försöker se det som en liten spännande följetong, det avdramatiserar det hela lite. Eller varför inte göra det till ett tv-program? "Dagens vikt" eller "Halv sju hos mig" kanske skulle vara något? (Vägningen sker ca. 06.30 varje måndag om någon inte riktigt kopplade där). 

Nu ska jag återgå till min siesta, spanjoren i mig har sina behov minsann!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0