Niclas: Second day

Andra dagen med näringsdrycker blev en riktig berg-o-dalbanedag, som väntat.
Jag har pendlat mellan kämpaglöd och jävlaranamma och ångestladdad ovisshet hela tisdagen. Bara själva grejen med hur laddat näringsdrycker faktiskt är gör att jag ibland funderar på om jag hade alldeles för bråttom. Sen inser jag att jag ju inte har något i världen att förlora av att ta dem, så varför vänta? 

Det värsta är nog ändå illamåendet och magvärken som tydligen är obligatorisk så här i början. Det har varit riktigt tufft med käket idag, det som faktiskt annars brukar vara höjdpunkterna för mig här om dagarna. Vår underbara husmor lagar ju som sagt mat värdig kungar eller till och med gudar! Men idag har det ständiga illamåendet och den oroliga magen gjort måltiderna allt annat än njutningsfulla. Det tar inte bara på den fysiska delen med magen när man käkar fast man mår illa, det tar rejält på det psykiska med.

Kvällen avslutades inte heller sådär kanonfint då kvällsfikat var ganska mäktigt och jag fick löjligt nog sjukt dåligt samvete för att jag ifrågasatte yoghurten jag fått. Jag har blivit tillsagd att jag ska säga till om jag får nåt annat än naturell yoghurt när det inte bara är en liten eftermiddagsfika i en liten skål, vilket jag också gjorde. Det värsta jag vet är dock att likt en trotsig bebis verka omständig och gnällig över det som serveras. 
Det var ju allt annat än en big deal och jag antar att jag får skylla mitt dåliga samvete på hormonrubbningar som orsakats av näringsdryckerna, så säger vi.  

Nu ska jag varva ner lite innan jag släcker för natten, all blödighet verkar göra mig speedad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0