Jenny: Har blivit med cykel

Jag vaknade imorse och kände att jag behövde en paus. Så jag tog och lyfte av all stress som låg som en klump på mitt bröst, placerade den fint till höger om mig själv och steg upp. Idag var helt enkelt min lediga dag, och jag bestämde mig för att skita i allt vad måsten och borden heter. Välbehövt!

Så en slapp-dag i mitt liv handlade om att småpyssla utan kravb. Jag är så nöjd, stolt och glad för idag har jag till exempel äntligen tagit upp min cykel ur källaren för första gången på närmare 6 år. Efter att ha borstat bort spindelväven, tagit bort rosten och oljat kedjan var den som ny igen. Den blåa pärlan is back on track.

Sen beprövade jag det gamla klassiska uttrycket "du glömmer aldrig hur du cyklar" och kan avskriva det som myt. Jag började med att vingla in i svärfars volvo - sen ut på gatan och över på granntomten.

Efter den nära-döden-upplevelsen grävde jag upp lite hallonbuskar i svärmors land och satte dom i en kruka som nu står på balkongen, och såg till att stjäla lite jordgubbsplantor med. Mission "få balkongen att inte likna sovjet" completed.

Sen avslutade jag med hårinpackning och ansiktsmask, för att slutligen skriva det här och skriva God Natt världen. Nu ska jag sova för imorgon kommer det finnas en massa "måsten" och "borden" som kommer att knacka mig på axeln, och inte vara så förlåtande för att jag struntade i dom idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0