Jenny: Mammas Tema

"Du kan kalla dig tuff, rå, despedado om det gör dig glad-o. Det gör detsamma när du kommer till mamma, hos henne är du alltid densamma" 

Just D, en av våra tiders bästa poeter summerar relationen till mamsen i låten Mammas Tema. Förvrigt min ringsignal när moder ringer. Vet att det är ett cheezy statement men vad skulle man göra utan personen med det enorma tålamodet, den eviga tilltron och de stöttande orden i ryggen?

Genom Emo-tiden i sjuan stod hon där och stöttade. Hon förstod inte, men hjälpte mig ändå med betalning av mina första converse och stod ut med Jocke Bergs raspande röst som steg ut ur flickrummet. Har något krisat har hon slängt sig i den röda opeln och plockat upp mig, talat vett med mig och lyft upp mig.

Just nu sitter jag hemma i Kilafors, och planerar att dyka in i studier snart. Dvärg-katten springer omkring och inspekterar mig, har inte riktigt vant sig vid att jag är hemma vid så mycket än. Wish me luck, men jag har en magkänsla av att det kommer att gå bra. Jag har så mycket energi över i kroppen så det är lika bra att den får löpa ut över tangenterna.


Brother Bear, Mamsen et Moi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0