Jenny: The first day

Idag har kort och gott varit en ny dag på så många plan. Jag har tillexempel förlorat min Bejer-oskuld och hakade på broder och Dan för att kika på virke! Bara en sån sak. Sen vaknade jag med en bra känsla. Vetskapen om att det var en sån där dag då du är hyber, vaknar upp med ett leende och nästan kan falla ner på knä för att tacka de högre makterna för din rätt att leva. Eller, som andra väljer att summera det: idag har varit en bra dag.

Den inleddes med att jag sov väldigt skönt och länge i en varm och trygg famn och kunde sova ut. Jodå, man tackar! Sen kisade jag ut emot balkongen för att betrakta mitt dagsverk från söndagens IKEA-besök. Det är inte längre en rest från forna sovjet, utan påminner nu mer om ett nyresteurerat Polen. Det tar sig, sa pyromanen.

Sen bar det iväg till skolan, för att plöja lite på the field of plugg. Fick undan en franskalektion (o-o-otroligt att jag ens släpade iväg min lata bakdel till Gefle för denna lektion), vilket kompenserade det faktum att jag fick ta en ersättningsbuss ner till Gävle på grund av banarbete efter järnvägen.

Hem igen, upp till kära broder på Gärdet till hans nyinvesterade fyra. Kikade på lite när han och mon petit ami spikade lite lister, mätte och donade innan min svägerska dök upp och vi trotsade måndags-idealet och drack lite vin. Gick och svullade i oss pizza, satte oss på balkongen och snackade skit.

Nu är det dags för sängen, äntligen! Och idag firar jag med att krypa upp i samma trygga famn som igår, och hoppas på att effekten av det är densamma imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0