Niclas: Maximalt med ansvar!

Så har min första helg med "fullt ansvar", alltså med alla måltider på egen hand, i lägenheten passerat. Och det känns så sjukt bra! Jag blir gång på gång nästan tagen av hur enkelt det går att då och då slå bort dumma tankar som försöker tränga sig på. Jag vet att om jag någon gång kommer börja med att inte fylla hela decilitermåttet med ris, kasta mat, strunta i mjölken eller liknande så kommer det vara kört sen. Jag kanske inte är speciellt hungrig vid det tillfället när jag till exempel kastar mat, men det enda det kommer resultera i är att jag kommande dag kommer tänka: "Jag gjorde ju så igår, då kan jag ju göra så idag med". Tankefällor har jag varit med om alldeles för många gånger tidigare för att gå på dem igen! 

Nu har jag kassler- och broccoligratäng i ugnen och potatis puttrande på spisen, därefter väntar en ljuvlig kopp kaffe. Och efter det intagits ska jag minsann hämta in mitt godis som jag köpte i helgen! Jag låste in det på kliniken för att, av ren formalitet, kolla med min behandlare innan jag plockade in det till mig. Nu har jag alltså fått okej, och jag börjar redan känna mig sugen på Gott och Blandat-påsen som ligger och väntar tillsammans med en Tutti Frutti-påse. Jag ska ju ändå upp i vikt här och hemma, så varför inte göra den så rolig och njutningsfull som det bara går? Imorgon ska jag in till stan och handla havrefras, jordnötssmör och lite annat som inte finns att beställa härifrån. HUR MYSIGT?! 

Tiden flyger, nu är det matdags!
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0