Niclas: Steg för steg..

Idag är det måndag och dagen hittills har varit väldigt bra, tro det eller ej!
Som bekant så är det vägning på måndagar och detta brukar oftast vara ett jobbigt orosmoment för de flesta här. Trots att vi alla är medvetna om varför vi är här och vad som krävs, så kan det ändå vara jobbigt att behöva se siffrorna (troligtvis) förändras för varje vecka. Jag var extra nervös själv inför den här vägningen, min allra sista närmare bestämt. Jag gick dock ifrån villan efteråt med ett leende på läpparna.

Det låter kanske märkligt, men jag blev riktigt glad av att kunna konstatera att jag den senaste veckan gått upp mer än jag gjort på flera veckor. I och med det här kunde jag få ännu ett kvitto på att jag gör det jag ska och att jag gör det bra! Sedan förra veckan har jag ju helt fått ansvara själv för den mat jag ska laga, jag har ätit själv och jag har gjort i ordning fika, kvällsfika och liknande på egen hand. Jag har dessutom helt skött mitt näringsdryckssörplande utan att ha någon som kollar att jag dricker dem. Till det har jag även tagit ett stadigare mellanmål än det som bestämts på schemat om jag känt mig mer hungrig (bara en sån sak är ett stort steg för mig!). Med andra ord har jag helt basat över mig själv och lyssnat på kroppens signaler som de tjatar så mycket om här nere. En fullvärdig kost + regelbundet intag av näringsdrycker ska ge en viktuppgång om man sköter sig, så är det bara!

Anledningen till min extas var alltså att jag kunde bevisa för mig själv och de andra att jag fixar det här själv, samtidigt som jag faktiskt känner mig lättad över att jag bara verkar trivas bättre och bättre med min kropp. Innan trodde jag att bara något kilo skulle göra en enorm skillnad på utseendet, nu kan jag dock konstatera att det gör det inte. Jag må ha förändrats sen jag kom hit, men än så länge är jag fine med det! 
Ännu en BMI-gräns har passerats, nu är det bara att köra på minsann!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0